Åbningstider

lørdag: 10:00 - 16:00
søndag: 10:00 - 16:00
fredskoncert-1024×683-1
Klassisk fredskoncert i FLUGT – Refugee Museum of Denmark med ukrainske musikere

I en verden, der føles mere usikker end nogensinde før, trænger vi alle til at sætte fokus på fred og forsoning. Hvad er bedre end musik til at skabe forbindelser på tværs af mennesker og grænser?

Derfor glæder vi os til at præsentere en særlig fredskoncert på Flugt – Refugee Museum of Denmark som del af Hvide Sande Masterclass 2024. Her kan du blandt andet opleve årets ukrainske klaverprofessor, Maria Pukhlianko, og Carolin Widmann, der med hjerte og lidenskab fortolker musikken af ukrainske komponister.

Årets unge musikere bringer både egne kompositioner og mellemøstlige improvisationer, men også berømte og velkendte klange i J.S. Bach smukke Adagio i g-mol og Kaj Muncks Den blå Annemone.

Oplev først den gribende udstilling, der skildrer flygtninges liv og de ufattelige tab og udfordringer, som er forbundet med et liv på flugt, på udstillingen i den gamle flygtningelejr i Oksbøl.

Mærk derefter musikkens smertefulde, håbefulde og lindrende toner, der forhåbentlig kan skabe harmoni i dit sind i en verden, der så inderligt har brug for det.

Oplev en eftermiddag fyldt med musik, tro og håb. Lad musikken forene os og minde os om, at vi alle er en del af den samme slægt.

Efter koncerten kan du ”smage på verden” ved en lækker aftenbuffet for kun 100 kroner. Vi glæder os til at se dig til en uforglemmelig eftermiddag og aften i FLUGT.

Pris:

Koncert: Gratis adgang v/ tilmelding.
Tilkøb af aftenbuffet: 100 kroner per deltager.

Program:

S Bach, Sonate for solo violin i g-mol BWV 1001

I. Adagio

II. Fuga (Allegro)

Melody: Lagache

Patrick Prejean String quintet op. 25.

I. Pain, suffering, and despair. A person who cries for help but cannot be heard.

II. Children and their wild spectrum of emotions

III.This is about my time at a certain famous arts academy. Only now can I write about it.

Sungeun Bae, violin 1
Elene Meipariani, violin 2