Historisk Vandring, Arne og Lene, mødested FLUGT_webbanner
Historisk vandring i samarbejde med Dansk Vandrelaug 13. januar

Historisk vandring med Dansk Vandrelaug og Vardemuseerne

Kom med på en historisk vandring i området omkring FLUGT og den tidligere flygtningelejr i Oksbøl. Turen går forbi de få tilbageværende bygninger og Kulturformidler hos Vardemuseerne, Pia Uth fortæller historierne om dagliglivet i lejren undervejs.

IKKE FLERE LEDIGE PLADSER

Lørdag 13. januar er der en offentlig vandretur, hvor kulturformidler hos Vardemuseerne, Pia Uth fortæller historierne om dagliglivet i lejren undervejs. Turen går ad plantagens veje og stier, som er de veje og stier, der var i Flygtningelejren og kommer forbi de få tilbageværende bygninger bl.a. lejradministration, køkken, en barak, hospital, Præstesøen og kirkegården.

Den Historiske Vandring begynder ved museet FLUGTs hovedindgang. Museet er indrettet i et af flygtningelejrens hospitaler og fortæller ud over historien om de tyske flygtninge også historien om moderne flygtninge i udstillingen Flygtninge til alle tider. Efter vandreturen har alle deltagere mulighed for at besøge FLUGT – Refugee Museum of Denmark til rabatpris.

Ved denne vandring er det Dansk Vandrelaugs lokalafdeling Esbjerg v. turledere Lene Søndergaard, Varde og Arne Kopp Sørensen, Ølgod og Vardemuseerne, som afholder vandringen.

Tid: Lørdag 13. januar 2023 kl. 10.00-13.00

Sted: Mødested ved hovedindgangen. FLUGT – Refugee Museum of Denmark, Præstegårdsvej 21, Oksbøl. Efter vandreturen kan alle deltagere besøge museet til rabatpris

Ruten: 6 km lang ad skovstier, grusvej og asfalt

Pris og tilmelding: Turen er gratis og kræver ikke tilmelding.

Mad og drikke: Undervejs på turen er der en mindre pause, hvor man kan nyde en medbragt forfriskning. Efter turen er der mulighed for at spise medbragt mad ved FLUGT, eller man kan købe et måltid i museets café.

Arrangør: Ved denne vandring er det Dansk Vandrelaugs lokalafdeling og Vardemuseerne, som afholder vandringen.
Historiske Vandreture er et landsdækkende projekt mellem Dansk Vandrelaug, Nationalmuseet og Danmarks Naturhistoriske museer