Når befrielsen kommer pic banner
Genstande fortæller – søndag d. 5. november 2023

Genstande fortæller - søndag d. 5. november 2023

FLUGT inviterer dig til en underholdende eftermiddag i selskab med Production Designer Heidi Plugge og historiker og museumsinspektør og samlings-inspektør ved FLUGT, Marianne Sørensen. Heidi Plugge vil fortælle om arbejdet som produktions designer og scenograf på ’Når befrielsen kommer’, og Marianne Sørensen vil fremvise eksempler fra FLUGTs omfattende arkiv. Genstande, som man kunne forestille sig indgik i film fra perioden omkring Anden Verdenskrig.

Genstande fortæller - søndag d. 5. november 2023
Pris: 75 kr.
Foredrag

Det er afgørende for en films troværdighed, at alle genstandene man ser, er historisk korrekte og tidssvarende. Derfor arbejder filmscenografer tæt sammen med historikere og fagfolk, når scenen skal sættes. Her er alt nøje udvalgt og intet tilfældigt.

FLUGT inviterer dig til en underholdende eftermiddag i selskab med Production Designer Heidi Plugge og historiker og museumsinspektør ved FLUGT, Marianne Sørensen. Heidi Plugge vil fortælle om arbejdet som scenograf på ’Når befrielsen kommer’, og Marianne Sørensen vil fremvise eksempler fra FLUGTs omfattende arkiv. Genstande, som man kunne forestille sig indgik i film fra perioden omkring Anden Verdenskrig.

Glæd dig til en spændende eftermiddag i filmenes og historiens verden, hvor det er genstandene, der fortæller!

Pris for foredrag:  75 kr.

Pris for foredrag plus adgang til museet: 200 kr.

Ved køb af billet til arrangementet kan man få rabat til museet, så entréen koster 130 kr., når man viser sin foredragsbillet i indgangen.